Microsoft ve OpenAI ile yapay zekada yeni dönem başlıyor
Microsoft müşterileri ve teknoloji ekosisteminin paydaşları, Microsoft Türkiye ofisinde düzenlenen “Microsoft ve OpenAI ile Yeni Bir Çağ – Azure OpenAI Hizmetleri ve Uygulama Senaryoları” etkinliğinde bir araya geldi. Etkinlik kapsamında söz alan üst düzey Microsoft Türkiye yöneticileri; Müşterilerin katıldığı demo sunumlarla “yapay zeka”, “ChatGPT” ve “OpenAI” kavramlarını ve bu kavramların Microsoft teknolojilerine nasıl entegre edildiğini anlattılar.
26 Nisan Çarşamba günü Microsoft Türkiye ofisinde gerçekleştirildi. “Microsoft ve OpenAI ile Yeni Bir Çağ – Azure OpenAI Hizmetleri ve Uygulama Senaryoları”Etkinlikte Microsoft müşterileri ve teknoloji ekosisteminin paydaşları bir araya geldi. Microsoft Türkiye Genel Müdürü Levent Özbilgin Açılış konuşması ile başlayan etkinlik kapsamında söz alan üst düzey yöneticiler; Müşterilerin katıldığı demo sunumlarla “yapay zeka”, “ChatGPT” ve “OpenAI” kavramlarını ve bu kavramların Microsoft teknolojilerine nasıl entegre edildiğini anlattılar.
Teknoloji dünyasının heyecan verici bir kırılma noktasında olduğunu vurgulayan, Levent Özbilgin, “ Yapay zeka ve OpenAI aracılığıyla ne kadar çok use case oluşturabilirsek, uygulamalarını, doğrularını, yanlışlarını, hayatımızı kolaylaştıran ve zorlaştıran yönlerini ne kadar çok paylaşabilirsek bu modellerden o kadar çok faydalanabileceğimize inanıyoruz.” söz konusu.
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Levent Özbilgin: “Microsoft olarak yapay zekanın yayılması için gereken güveni sağlayacağımıza söz veriyoruz”
Yapay zekanın uygulama alanını genişletmek için öncelikle bir inanç ortamının oluşturulması gerektiğini vurgulayan Prof. ÖzbilginSözlerine şöyle devam etti: Yapay zeka denilince ilk akla gelen inançtır ve teknoloji inançla çalışır deriz. Günümüzde insanların, kamunun ve kurumların, nasıl çalıştığını bilmediğimiz yapay zeka algoritmalarına güvenmeleri bekleniyor. Bu noktada Microsoft olarak sunacağımız en büyük katma değer, sizlere güven vermek olacaktır. Yapay zekanın hangi sektörlerde ve hangi teknolojilerde kullanılabileceği üzerinde çalışırken sizler için hesap verebilir ve şeffaf bir model oluşturmaya çalışacağız. Öte yandan yapay zekanın ülkelerin stratejik kalkınma planlarında yer alması gerekiyor. Bulut burada devreye giriyor. Emin olduğum bir şey varsa o da bugün ve yarın gördüğünüz ve göreceğiniz tüm teknolojilerin sadece bulut üzerinde çalışacağıdır. Microsoft’un ne yaptığını soruyorsanız, biz hiper ölçekli bir bulut firmasıyız, bu bizim ana işimiz. Bulut kullanımının ön plana çıktığı ve bu kadar gerekli olduğu bir kullanım durumu hiçbir zaman olmamıştır. Gelişmekte olan ülkelere baktığımızda GSMH’nin yüzde 4-6’sının yüksek teknoloji yatırımlarına ayrıldığını görüyoruz, Türkiye’de maalesef bu oran yüzde 0,3’ün altında. Türkiye’nin teknolojideki bu kırılma noktasını bir fırsat olarak görmesi ve yüksek teknolojilere yatırım için kaynak ayırması gerekiyor” dedi.
AI iş yükünü azaltır
Münir Kundakçı, Operasyon ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Microsoft Türkiye Microsoft’un en son ürün ve hizmetlerinde yapay zekayı nasıl kullandığı; Yapay zekanın şirketlere getirdiği katma maliyet ve rekabet avantajı hakkında sunum yaptı. Viva Satış uygulamasından örnekler paylaşarak, yapay zeka tabanlı uygulamaların satış elemanlarının iş yükünü nasıl azalttığını ve sistemlere bilgi girme zahmetinden nasıl kurtulduğunu anlattı. kundakçı Söz konusu uygulamaların müşteri verilerini özenle koruduğunu sözlerine ekledi. Sunumunda, dünyada genç nüfusun azalmasına paralel olarak genç iş gücü bulmanın zor olduğuna değindi. Münir KundakçıSağlığını ve özel hayatını işinin önüne koyan genç neslin yapmayı tercih etmediği şeylerin yapılmasında yapay zekanın büyük rol oynayacağını da belirtti.
Microsoft Güney Doğu Avrupa CTO’su Onur Koç, İnsanı makinelerden ayıran en değerli özelliğin hayal gücü ve yaratıcılık olduğunu belirten yapay zeka, insanın yerini tutmaz; İnsan hayatını kolaylaştırmayı amaçlayan bir teknoloji olduğuna dikkat çekti. Üretici Yapay Zeka, Dar Yapay Zeka ve Genel Yapay Zeka, Microsoft ile OpenAI işbirliği, sektör senaryoları, Copilot analitiği ve Azure OpenAI hizmetleri arasındaki farkları açıklayan sunucu Veri deposu, “Verileri anlamak ve verilerden öğrenmek için yola çıkan yapay zeka, artık insan beyninin çalışma prensiplerini öğrenen algoritmalar geliştirebiliyor. Generative AI, içerik oluşturma yeteneği ile yapay zekada önemli bir kilometre taşını işaret ediyorHızlı mühendislik denilen mesleğin yükselişte olduğuna değinen. Onur Koç, kim hangi araca hangi soruyu soracağını bilir; Sorunları anlama ve sınıflandırma yeteneğine sahip olan bu teknoloji profesyonellerinin, yapay zekanın aktif kullanımında insan yaratıcılığının nasıl devreye girdiğini kanıtladıklarını söyledi.
Microsoft 365 Copilot uygulamasını sunma Microsoft Güneydoğu Avrupa Microsoft Verimlilik ve Güvenlik Analiz Müdürü Ozan ÖncelMicrosoft 365 Copilot’un, kullanıcının sözlerini dünyanın en güçlü üretkenlik çözümüne dönüştürmek için ana dil modellerini kullanarak kullanıcı sözcüklerini Microsoft 365 içindeki uygulamalarla birleştiren bir yapay zeka motoru olduğunu belirtti. selef,“ Microsoft 365 Copilot, yalnızca ChatGPT’nin Microsoft uygulamalarıyla entegrasyonunu sağlamakla kalmaz; aynı zamanda bu yapının tam ortasında hem bilgi işlem hem de orkestrasyon misyonunu üstlenmektedir. Bu uygulama ile Power Point’ten Word’e; Word’ü Power Point’e dönüştürebilir; Sunum formatında bir basın bülteni görmeyi talep edebilir veya rastgele bir doküman üzerinde SWOT analizi talep edebilirsiniz. Katılamadığınız bir toplantıdan sonra bile toplantıda kimin ne hakkında konuştuğunu toplantı özeti olarak görebilirsiniz.Microsoft 365 Copilot’un üretkenliği artırdığına vurgu yaparak gelecekte yapay zekanın olmadığı bir çalışma hayatı düşünemeyeceğimizi belirtti.
Microsoft Türkiye müşterilerinin OpenAI deneyimleri
Veri ve Yapay Zeka Analizi Satış Uzmanı Behiye Biçerile Veri ve Yapay Zeka Bulut Analizi Mimarı Damla Alkan, “Azure OpenAI ile Akıllı Uygulamalar” başlıklı panellerinde Azure OpenAI hizmetinin erişimini, avantajlarını ve iş ortağı çözümlerini gerçek zamanlı demolarla sundular. Panel kapsamında Rise Teknoloji, Danışmanlık ve Akademi CTO’su Erhan BallıekerMicrosoft Teams’de Her çalışanın iş süreçlerine katma değer sağlayacak OpenAI tabanlı “pAIr” uygulaması; MindBehind Kurucu Ortağı Oğuzhan Başeğmezmevcut sohbet robotu çözümlerini OpenAI ile nasıl iyileştirdiklerini; NTT VERİLERİ‘itibaren Burak AyanE-ticaret ekiplerinin ilgisini çekecek sepet sürecindeki iade oranlarının tahmin edilmesini sağlayan “Akıllı İade Kokpiti” uygulaması, dokunmatik yayınekibi, Metaverse ve OpenAI’nin gücünü nasıl birleştirdiklerini açıkladı.
Aktivite, Microsoft Türkiye Müşteri Deneyiminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cavit Yantaçmoderatör ve konuk Setur CIO Alphan KimyonokSetur’un Azure OpenAI deneyimlerini ve geliştirdikleri seyahat asistanı projesini aktardı. “Azure OpenAI Müşteri Deneyimleri”panel ile sona erdi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı